Manşet HaberlerHaberler

Misyon ve Vizyon Arasındaki Fark Nedir?

Dünyanın parlak beyinlerinin veya liderlerinin ortak noktasının ne olduğunu biliyor musunuz? Hepsinin bir vizyonu vardır ve hedeflerine ve amaçlarına ulaşmak için bir misyon üstlenirler. Bir misyon veya vizyon, kuruluşları iyi gösteren sloganlardan daha fazlası anlamına gelir. Birlikte, herkesi başarıya giden aynı yolda tutan bir pusula gibi davranırlar. Misyon, şirketin neden yaptığını yaptığını söyler ve vizyon, nereye gittiğine dair bir resim çizer. Daha derine inelim ve bir kuruluşun misyonu ile vizyonu arasındaki farkları anlamaya çalışalım.

Misyon nedir?

Bir misyon beyanı, bir şirketin misyonunun özü gibidir. Kuruluşun neden var olduğunu ve neyi başarmayı amaçladığını açıklayan kısa ve net bir beyandır. Şirketteki herkesin amacı anlamasına ve ortak hedeflere odaklanmasına yardımcı olan bir yol gösterici ışık görevi görür. Misyonunuz, kapsamlı bir plan oluşturmanıza ve önceden tanımlanmış hedeflere ulaşmak için gerekli stratejik adımları ana hatlarıyla belirtmenize yardımcı olur.

İlerlemeyi ölçmek ve mevcut stratejilerin etkinliğini ayırt etmek için bir ölçüt görevi görür ve organizasyonun gerektiğinde yeniden kalibre etmesine rehberlik eder. Bir organizasyonun genel amacına ve nihai hedeflerine ulaşmayı amaçladığı stratejik araçları ifade eder.

Vizyon nedir?

Vizyon, bir organizasyonun uzun vadeli isteklerini ve arzu edilen gelecek durumunu özetleyen, ileriye dönük, ilham verici bir ifadedir. Uzun bir süre boyunca neyi başarmayı hedeflediğinize dair net ve canlı bir resim sunarak yol gösterici bir işaret fişeği görevi görür. Sizi ve ekibinizi ilgi çekici ve arzu edilen bir gelecek durumuna yönlendiren bir yol haritası gibidir. Daha büyük resmin sürekli bir hatırlatıcısı olarak hizmet eder ve bu vizyonu gerçeğe dönüştürmek için çalışırken sizi motive ve odaklanmış tutmak için coşkuyu besler.

Bir organizasyonun misyonu ve vizyonu birlikte, insanların dikkatini ortak bir rüyaya veya sonuca odaklar. Davranışı yönlendirmek için paylaşılan bir hedefi tanımlar. Bir organizasyonun amacını ve değerlerini çalışanlar, sahipler, yöneticiler, tüketiciler vb. dahil olmak üzere başkalarına tanımlamaya, ifade etmeye ve iletmeye başlarlar.

Misyon ve Vizyon Arasındaki Fark

Zaman aralığı

Bir misyon, bugüne hitap eder ve organizasyonun mevcut amacı ve operasyonlarının bir anlık görüntüsünü sunar. Varlığının “ne” ve “nasıl”ını ana hatlarıyla belirtir. Öte yandan vizyon, geleceğe yönelik bir bakış açısı benimser ve bir şirketin genel vizyonuna bakar, organizasyonun uzun vadede ulaşmayı arzuladığı istenen durumu ayrıntılı olarak açıklar. Organizasyonun “neden” ve “nereye” gittiği sorularını yanıtlar.

Odak

Bir misyon, bir organizasyonun temel amacını ve acil hedeflerini özetler. Dikkatleri acil hedeflere ve günlük operasyonlara çekerek organizasyonun varoluşunun pratik yönlerini vurgular. Vizyon, odağı daha büyük resme kaydırır; organizasyonun daha büyük ölçekte yaratmaya çalıştığı daha büyük özlemleri ve genel etkiyi özetler.

Kapsam

Misyon daha dar bir kapsama sahiptir ve organizasyonun mevcut faaliyetlerinin, değerlerinin ve operasyonlarının özellikleriyle ilgilenir. Vizyon ise tam tersine daha geniş bir kapsama sahiptir ve organizasyonun günlük operasyonları aşan, yapmayı amaçladığı daha büyük toplumsal veya küresel katkıyı kapsar.

Örnekler

Tesla’nın misyon beyanı “dünyanın sürdürülebilir enerjiye geçişini hızlandırmaktır.” Şirketin vizyonu, dünyanın elektrikli araçlara geçişini yönlendirerek 21. yüzyılın en ilgi çekici otomobil şirketini yaratmaktır . Google’ın misyon beyanı ” dünyanın bilgilerini düzenlemek ve evrensel olarak erişilebilir ve kullanışlı hale getirmektir.” Vizyonu, dünyanın bilgilerine tek bir tıklamayla erişim sağlamaktır.

Özet

Genel olarak, bir şirketin misyon beyanı, mevcut amacını özlü bir şekilde tanımlar ve operasyonlarının temel “ne” ve “nasıl”ını ana hatlarıyla belirtir. Öte yandan, vizyon beyanı geleceğe bakar ve organizasyonun uzun vadede olmayı hedeflediği istekli “neden” ve “nerede”yi özetler. Misyon beyanları genellikle acil hedeflere ve günlük operasyonlara odaklanırken , vizyon şirketin öngördüğü daha büyük toplumsal etkiyi veya katkıyı vurgular.

SSS

Önce hangisi gelir; vizyon mu, misyon mu?

Bir destinasyon seçmeden veya geleceği (vizyon) öngörmeden önce, işletmenin amacını (misyon) tanımlamak çok önemlidir. Yani, misyon önce gelir ve vizyon ifadesi daha sonra gelir.

Vizyon ve misyon örnekleri nelerdir?

Tesla’nın misyon beyanı “dünyanın sürdürülebilir enerjiye geçişini hızlandırmaktır.” Şirketin vizyonu ise dünyanın elektrikli araçlara geçişini hızlandırarak 21. yüzyılın en ilgi çekici otomobil şirketini yaratmaktır.

Amaç, misyon ve vizyondan nasıl farklıdır?

Amaç, kuruluşunuzun neden var olduğu ve var olmasının altında yatan nedenin temel sorusuna yanıt verir. Genellikle değerlere ve duygulara dokunur. Misyon ve vizyon daha sonra bu amacı yerine getirmek için nasıl ve ne yaptığınızı ifade eder.

Misyon beyanının üç bölümü nelerdir?

Bir misyon beyanı genellikle şunları içerir:

  1. Amaç : Varlığın sebebi.
  2. Değerler : Rehber ilkeler.
  3. Hedefler : Belirli amaçlar.

Misyon ve vizyon arasındaki üç fark nedir?

  1. Misyon şimdiye ve yakın geleceğe odaklanırken, vizyon daha ileriye bakar ve çoğu zaman ideal bir resim çizer.
  2. Misyon somut eylemleri ve faaliyetleri özetler, vizyon ise daha çok istek uyandıran ve tanımlayıcıdır.
  3. Misyon, kime hizmet ettiğinizi ve ne yaptığınızı tanımlayan daha spesifik bir kavramken, vizyon daha geniş ve kavramsal bir kavramdır.

Vizyon ifadesinin üç örneği nelerdir?

  1. “Sürdürülebilir inovasyonda küresel çapta tanınan bir lider olmak.”
  2. “Herkesin kaliteli eğitime erişebildiği bir dünya yaratmak.”
  3. “Tercih edilen işveren olmak, çeşitli ve kapsayıcı bir işyeri kültürü oluşturmak.”

ogretmenhatti.com.tr Öğretmenlerin Haber Hattı Facebook Grubumuza Katıl!
Başa dön tuşu