Manşet HaberlerMEB Personel

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Kapsamında Genelge: Okul Müdürleri ve Öğretmenlere Eğitim Verilecek!

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: Yeni Bir Eğitim Dönemi Başlıyor

Milli Eğitim Bakanlığı, 2024-2025 eğitim öğretim yılında okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf, lise hazırlık ve dokuzuncu sınıflarda uygulanacak olan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli için önemli bir genelge yayımladı. Bu kapsamlı model, öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimini desteklemeyi amaçlıyor.

Eğitici ve Öğretmen Eğitimleri

Modelin başarılı bir şekilde uygulanabilmesi için eğitici ve öğretmenlere yönelik kapsamlı eğitimler düzenleniyor. Eğitimler, teorik bilgilerin yanı sıra pratik uygulamalarla destekleniyor ve tüm öğretmenlerin katılımı hedefleniyor. Eğitimlerde, modelin temel ilkeleri, öğrenci merkezli yaklaşım, farklılaştırılmış öğretim ve değerlendirme gibi konulara yer veriliyor.

Branş Temelli Eğitimler

Eğitimler, branş temelli olarak planlanıyor ve küçük gruplarda gerçekleştiriliyor. Böylece öğretmenlerin kendi branşlarına özgü ihtiyaçları daha iyi karşılanıyor. Özellikle okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf, ortaöğretim hazırlık ve dokuzuncu sınıflarda görev yapan öğretmenlere yönelik eğitimler, öncelikli olarak düzenleniyor.

Okul Yöneticilerine Yönelik Eğitimler

Modelin başarısı, sadece öğretmenlerin değil, okul yöneticilerinin de etkin rol almasına bağlı. Bu nedenle, tüm kademedeki okul yöneticilerine yönelik eğitimler düzenleniyor. Bu eğitimlerde, yöneticilerin modeldeki rolü, öğretmenlerle işbirliği, öğrenci ve velilerle iletişim gibi konular ele alınıyor.

Zümre Toplantıları ve Planlamalar

Zümre toplantılarında, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin temel yaklaşımı ve öğrenci profili doğrultusunda öğretim programları ve ders kitapları detaylı bir şekilde inceleniyor. Modelin tüm bileşenlerinin etkin bir şekilde hayata geçirilmesini sağlayacak planlamalar yapılıyor. Bu planlamalarda, öğrencilerin temel, bütünleşik ve üst düzey düşünme becerilerinin geliştirilmesi öncelikli hedef olarak belirleniyor.

Ders Kitapları ve E-İçerikler

Model doğrultusunda hazırlanan ders kitapları ve e-içerikler, öğrencilerin çok yönlü gelişimini desteklemek amacıyla birbirini tamamlayıcı olarak tasarlandı. Bu nedenle, tüm ders kitapları ve e-içeriklerin kullanılması önem taşıyor.

Ölçme ve Değerlendirme

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nde ölçme ve değerlendirme, öğrencilerin gelişimini destekleyici bir araç olarak kullanılıyor. Ölçme ve değerlendirme uygulamaları, süreç odaklı ve geliştirici bir yaklaşımla yürütülüyor. Öğrencileri sıralayan ve rekabeti teşvik eden sınavlar yerine, öğrencilerin öğrenme süreçlerini takip eden ve geri bildirim sağlayan değerlendirme yöntemleri tercih ediliyor.

Öğrencilerin Kitap Okuması ve Eleştirel Düşünme

Modelde, öğrencilerin kitap okuması ve okudukları eserleri değerlendirmeleri büyük önem taşıyor. İlkokul, ortaokul ve lise kademelerinde öğrencilerin okuyacakları eserler ve yapacakları eleştirel film analizleri belirleniyor. Bu sayede öğrencilerin okuma alışkanlıkları geliştiriliyor ve eleştirel düşünme becerileri güçlendiriliyor.

 

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Türk eğitim sisteminde yeni bir dönemin başlangıcını işaret ediyor. Öğrenci merkezli, farklılaştırılmış ve değerlendirmeye dayalı bir yaklaşım benimseyen bu model, öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerini kazanmalarını ve geleceğe daha iyi hazırlanmalarını amaçlıyor.

Haberin Tamamı İçin: https://www.meb.gov.tr/turkiye-yuzyili-maarif-modeline-iliskin-genelge-yayimlandi/haber/34511/tr

ogretmenhatti.com.tr Öğretmenlerin Haber Hattı Facebook Grubumuza Katıl!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu