MEB PersonelManşet Haberler

Yapay Zeka Öğretmenlerin Yerini Alacak mı? Sanmıyoruz.

Son yıllarda (ve özellikle son birkaç ayda) çeşitli sektörlerde yapay zekanın (YZ) yükselişiyle birlikte, eğitim alanındaki birçok kişi bunun K-12 öğretmenlerinin ve eğitimcilerinin kariyerlerini nasıl etkileyeceğini merak ediyor.

Birçok fikir makalesinde Yapay Zekanın öğretmenlerin yerini alma potansiyeli belirtilmiştir. Ancak, profesyonel eğitimciler olarak biz daha fazla aynı fikirde olamazdık! Bu haberde, öğretmenlerin yakın gelecekte YZ teknolojileriyle yer değiştirmemesinin birkaç temel nedenini inceleyeceğiz.

Çok Yönlü Destek

Başlangıç ​​olarak, öğretmek “uzman” öğretmenden öğrenciye bilgi aktarımından daha fazlasıdır! Öğretmenler, öğrencilere mentor, rol model ve kritik eğitim ve sosyal/duygusal gelişim aşamalarında rehber olmak gibi birçok farklı şekilde destek sağlar. Öğretmenin rolü, bir motivasyon kaynağı olmak ve her bir öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına göre uyarlanmış destek sağlayan biri olmaktır. Bu karakteristik olarak “insani” becerilerin programlama ile değiştirilmesi pek olası değildir. Bu beceriler, doğaları gereği, öğretilen konuyla empati kurma yeteneğini gerektirir. Kısacası, bir bilgisayar programı öğretmenlerin öğrencileriyle doğal olarak sahip olduğu insani bağların yerini alamaz. Bu bağlar, her bir öğrenci için güven oluşturmak ve güvenli ve rahat bir öğrenme ortamı yaratmak için kritik öneme sahiptir.

Her Öğrencinin Benzersizliği

Öğrencilere, özellikle alt sınıflardaki öğrencilere veya benzersiz ihtiyaçları olan öğrencilere ders vermek, herkese uyan tek bir görev değildir. Tüm öğrenciler masaya benzersiz zorluklar, tercihler ve öğrenme stilleriyle gelir. Bu öğrenci çeşitliliğiyle, her öğrenci genellikle zorlu içeriklerde ilerledikçe belirli öğretim stratejilerine ihtiyaç duyar. Programların aksine, öğretmenler öğrenme boşluklarını belirlemeye ve yaratıcı bir eylem planı geliştirmeye yardımcı olmak için hem içerik alanı bilgilerini hem de insan doğası anlayışlarını bütünsel olarak uygulamak üzere eğitilirler. Bu stratejiler, bütünsel ders planlamadan her öğrencinin ihtiyaçlarına uyum sağlamak için anlık taktiklere kadar değişebilir. Yapay zeka yazılımı, her öğrenciyi anlayıp ardından her öğrencinin ihtiyaçlarına eğitimli bir öğretmen gibi uyum sağlama yeteneğine sahip değildir. Teknoloji genellikle öğretmenlere yardımcı olabilse de, herhangi bir öğrenciyi bireysel olarak desteklemek her zaman eğitimli bir öğretmenin yargısına kalacaktır.

Ek olarak, bir öğretmenin insan etkileşimi, bir öğrencinin anlayış seviyesini değerlendirmeye gelince asla yerini tutamaz. Yalnızca empatik olarak eğitilmiş bir eğitimcinin (nicel ve nitel değerlendirmelerle eşleştirilmiş) merceğinden dikkatli bir değerlendirme ile, bir öğrencinin anlayış seviyesinin gerçek doğası anlaşılabilir. Öğretmenlerin aksine, yapay zeka bilgileri değerlendirmek veya sunmak için belirli bir dizi kural veya algoritmayı takip edecek şekilde tasarlanmıştır. Bu katı yapı daha düşük seviyeli bilişsel beceriler için işe yarayabilirken, karmaşık veya daha yüksek seviyeli görevleri uygun şekilde bilgilendiremez veya değerlendiremez veya farklı yeteneklere sahip öğrencilerin ihtiyaçlarına uyum sağlayamaz. Bir yapay zeka sistemi ayrıca duygusal durum, sosyoekonomik ihtiyaçlar, mizaç, cesaret, tutum vb. gibi insan motivasyonunu veya ihtiyacını yönlendiren daha insani unsurları asla hesaba katamaz. Yalnızca eğitimli bir öğretmen bu farklı ihtiyaçlara uyum sağlayabilir.

Duygusal Destek ve Anlayış

Öğrenciyken sahip olabileceğiniz herhangi bir harika öğretmeni düşünün. O öğretmeni yalnızca size sunduğu konular veya bilgiler nedeniyle mi hatırlıyorsunuz? Yoksa o harika öğretmeni hayatınız üzerindeki etkisi nedeniyle mi hatırlıyorsunuz? Büyük olasılıkla, o öğretmeni bir rol model, bir akıl hocası veya bir rahatlık ve güç kaynağı olarak hatırlıyorsunuz. Bu nitelikler, bir öğrencinin hem bilgi hem de karakter açısından bir kişi olarak öğrenmesini ve büyümesini sağlayan özelliklerdir ve bu nitelikler asla AI tarafından değiştirilemez!

İnsan öğretmenler öğrencilere hem kendileriyle hem de akranlarıyla daha etkili bir şekilde iletişim kurmayı öğretebilirler. Öğretmenler öğrencilerin kendi ihtiyaçlarını ve mücadelelerini anlamalarına ve zor akademik konularla uğraşırken öfke, hayal kırıklığı veya yorgunluklarını nasıl yöneteceklerine yardımcı olabilirler. Yapay zeka, bilgi sunmada harika olsa da, empatik bir öğretmenin yapabileceği şekilde bir öğrenciye asla bilgi aktaramaz veya destek olamaz. Bu insani düzeyde destek ve eğitim sağlayarak, öğrenciler öğrenirken sıklıkla karşılaşılan zorlukların üstesinden gelebilecek ve karakter ve önemli yaşam becerileri geliştirmelerine yardımcı olabileceklerdir.

İşbirliği, Takım Çalışması ve Sürekli İyileştirme

En son AI programı internetin tüm bilgi tabanına erişme ve sürekli olarak karmaşıklıklarını geliştirme yeteneğine sahip olabilirken, öğretmenler ve genel olarak öğretim alanı da aynısını yapar. Öğretmenler kariyerleri boyunca sürekli olarak gelişirler. Sadece mesleki gelişim yoluyla beceri setlerini ilerletmekle ve yeni öğretim yenilikleri üzerine araştırmaları takip etmekle değil, aynı zamanda öğrencilerini ve kampüslerinin kültürünü sürekli öğrenerek ve anlayarak da. Öğretmenler diğer öğretmenler ve yöneticilerle işbirliği yapma, fikir ve ders planlarını paylaşma ve öz değerlendirme ve sürekli iyileştirme yapma yeteneğine sahiptir. Bir öğrenci bir AI programıyla bağını kopardığında, o program artık o öğrenciye yardım etmekle görevlendirilmez. Ancak öğretmenler aslında öğrencilerini önemsiyor! Öğle yemeğinde, bir meslektaşıyla konuşurken veya hatta evdeyken belirli bir öğrenciyle etkileşimi düşüneceklerdir. Öğretmenler okul yılı boyunca ilerledikçe öğrencilerini sürekli olarak “tanıyacak” ve deneyim yoluyla öğrencilerinin öğrenmelerini ilerletmek için ihtiyaç duyduklarını bildikleri stratejiler geliştireceklerdir. Bu düzeydeki katılım ve tutarlı odaklanma asla yazılımla değiştirilemez.

Genel olarak, AI K-12 eğitimini tamamlama konusunda dikkate değer bir yeteneğe sahip olsa da, asla harika öğretmenlerin yerini alamayacaktır! Her öğrenciye uyum sağlama, öğrenme eksikliklerini anlama, işbirliği yapma ve bir öğrencinin öğrenme yolculuğu sırasında empatik destek sağlama yeteneği sayesinde öğretmenlere her zaman ihtiyaç duyulacaktır. Bu yüzden öğretmenler, öğrenmeye ve büyümeye devam edin ve yaptığınızı yapmaya devam edin – çünkü bu nesil ve gelecek nesil size bağlı olacak!

ogretmenhatti.com.tr Öğretmenlerin Haber Hattı Facebook Grubumuza Katıl!
Başa dön tuşu